• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.912Mb)

Tarih

2021

Yazar

Gül, Cevahir
Gül, İbrahim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gül, C. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun

Özet

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun ilinin dört merkez ilçesinde MEB’e bağlı resmi okullarda görev yapmakta olan 494 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada olarak alınmıştır. şeçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmış olup 317 kişi örneklem Bu araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği” ve “Öğretmenler in Strat ejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada ö Uyguladıkları Aile Katılım çeklerin kullanımı için gerekli izinler alındıktan sonra araştırmacı tarafından ilgili okul öncesi öğretmenlere ulaşılarak uygulanmıştır. Toplanan ölçeklerin SPSS 14,0 programı na veri girişleri yapılmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin dağılımlarının normal olduğuna ve buna bağlı olarak da parametrik istatistiklerin kullanılmasına karar verilmiştir. Ancak n<30 olduğu durumlarda nonparametrik testler kullanılmıştır. İstatis analizlerde aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz grup “t” testi, ANOVA, posttik hoc tekniklerden Scheffe veya Tamhane çoklu karşılaştırma testi, pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı, basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi işlemlerinde n yararlanılmıştır. Araştırmada bütün sonuçlar çift yönlü olarak sınanmış ve anlamlılık düzeyi en az 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin mesleki adanmışlık düzeylerinin yüksek olduğu, mesleki adanmışlık durumlarına i lişkin görüşlerinin yaş, meslekte geçirilen süre, mezun olma düzeyi ve çalıştıkları kurum değişkenlerine göre farklılık göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin uyguladıkları aile katılım stratejilerine ilişkin görüşlerinin iyi düzeyde olduğu, uyguladıkları aile katılım stratejilerine ilişkin görüşlerinin yaş, mesleki kıdem ve mezuniyet durumu değişkenleri ele alındığında farklılık göstermediği ama çalıştıkları kurum değişkeni ele aldığında ise farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerin m esleki adanmışl düzeyleri ve uyguladıkları aile katılım stratejileri arasında anlamlı ık pozitif yönlü bir ilişki bulunduğu, mesleki adanmışlık düzeylerinin uygulanan aile katılım stratejilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir
 
The purpose of this study is to reveal the relationship between preschool teachers' level of commitment to the teaching profession and their family Involvement strategies. In this study, relational screening model was used. The universe of the research consists of 494 pre-school teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education in four central districts of Samsun. Random sampling method was used in the study and 317 people were taken as a sample. As a data collection tool in this research; “Personal Information Form”, “Commitment to the Teaching Profession Scale” and “Family Involvement Strategies Scale Applied by Teachers” were used. After obtaining the necessary permissions for the use of the scales, the researcher contacted the preschool teachers and applied them. Data entries of the collected scales were made into the SPSS 14.0 program. It was decided that the distribution of the data obtained from the scales was normal and accordingly, parametric statistics would be used. However, in cases where n <30, non-parametric tests were used. In statistical analysis, arithmetic mean, standard deviation, unrelated group "t" test, ANOVA, Scheffe or Tamhane multiple comparison test from post-hoc techniques, Pearson product moments correlation coefficient, simple and multiple linear regression analysis procedures were used. In the study, all results were tested bilaterally and the level of significance was accepted as at least 0.05. According to the findings of the research; It was observed that teachers' professional commitment levels were high, and their views on their professional commitment did not differ according to the variables of age, time spent in the profession, graduation level and the institution they work in. It was observed that the teachers' views on the family Involvement strategies they applied were at a good level, their views on the family Involvement strategies they applied did not differ when the variables of age, professional seniority and graduation status were considered, but differed when the variables of the institution they worked were examined.It has been determined that there is a significant positive relationship between teachers' professional commitment levels and the family Involvement strategies they apply, and that professional commitment levels are a significant predictor of the applied family Involvement strategies.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/136620.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33447

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.