• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
  • Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
  • Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeni normalin erken çocukluk dönemi üzerindeki etkilerinin ebeveyn görüşleri alınarak incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (506.4Kb)

Tarih

2021

Yazar

Ok, Beyzanur
Torun, Nurdan
Yazıcı, Dila Nur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

OK B, TORUN N, YAZICI D (2021). Yeni Normalin Erken Çocukluk Dönemi Üzerindeki Etkilerinin Ebeveyn Görüşleri Alınarak İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 35(2), 640 - 654. 10.33308/26674874.2021352308.

Özet

Bu araştırmanın amacı; pandemi sürecinin erken çocukluk dönemi çocuklarının davranışlarında meydana gelendeğişimlerin, aynı zamanda bunların çocuk üzerindeki etkilerinin ebeveyn görüşleri alınarak belirlenmesidir. Etik kurulonayı alınan bu araştırma kapsamında, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme kullanılarak katılımcılarseçilmiş ve 20 ebeveyn ile görüşülmüştür. Ebeveynlerin fikirleri görüşme tekniği kullanılarak alınmıştır. Temel nitel araştırmayöntemiyle yürütülen çalışma içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan ebeveynler, günlük rutinlerindebirtakım değişikliklerin meydana geldiğini ifade etmişlerdir. Bu değişikliklerin sosyal aktiviteler, beslenme saatleri, uykusaatleri, hijyen ve elektronik cihazların kullanımı şeklinde kategorileştiği görülmüştür. Rutinlerde meydana gelen değişimlersonucunda çocuklarda öfke, isyan, mutsuzluk, korku gibi duygusal problemlerin yanında saldırganlık, aşırı hareketlilik veinatçılık gibi davranışların da ortaya çıktığı sonucuna varılmıştır. Pandemi sürecinde eğitim öğretime ara verilmesiyleçocuklarda okula, öğretmene ve arkadaşlara duyulan özlemin arttığı görülmüştür. Aynı zamanda bu değişimler sonucundaebeveynlerde endişe, üzüntü, agresiflik gibi durumlar ortaya çıkmıştır.
 
The purpose of this research is the determination of the changes that occur in the behavior of early childhood children of the pandemic process, as well as their effects on child, by taking the views of parents. Within the scope of this study, for which ethics committee approval was obtained, participants were selected using snowball sampling and 20 parents were interviewed. Parents' opinions were taken using the interview technique. The study conducted with the basic qualitative research method was analyzed with the content analysis technique. Parents who participated in the study stated that some changes occurred in their daily routines. It has been observed that these changes are categorized as social activities, feeding hours, sleeping hours, hygiene and use of electronic devices. As a result of the changes in routines, it was concluded that in addition to emotional problems such as anger, rebellion, unhappiness, and fear, behaviors such as aggression, excessive mobility and stubbornness appeared in children. With the interruption of education in the pandemic process, it was observed that the longing for school, teacher and friends increased in children. At the same time, as a result of these changes, situations such as anxiety, sadness, and aggressiveness emerged in parents.
 

Kaynak

Yaşadıkça Eğitim Dergisi

Cilt

35

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.33308/26674874.2021352308
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33416

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [13]
  • Temel Eğitim Ana Bilim Dalı [1]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.