• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Evde Hasta Bakım Hemşireliği Ana Bilim Dalı
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Evde Hasta Bakım Hemşireliği Ana Bilim Dalı
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relationship between social gender role attitudes of students studying at faculty of health sciences and states of experiencing peer pressure

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (398.4Kb)

Tarih

2021

Yazar

Altın, Alaattin
Avcı, İlknur Aydın

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ALTIN A, AVCI İ (2021). Relationship between Social Gender Role Attitudes of Students Studying at Faculty of Health Sciences and States of Experiencing Peer Pressure. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 15(3), 479 - 489. 10.21763/tjfmpc.811117.

Özet

This research was carried out to determine the relationship between social gender role attitudes of students studying at Ondokuz Mayıs University,Faculty of Health Sciences and peer pressure situations. Materials and Methods: This study, performed in accordance with the descriptive research principlesseeking a relationship was conducted with a total of 1115 students (82.6% of the target population of the study) studying at Samsun Ondokuz Mayıs University,Faculty of Health Sciences in the fall semester of the 2016-2017 academic year. "Presentation form", "Gender Roles Attitude Scale" and "Peer Print Scale" asdata collection tools were used. While research data was being evaluated, number, percentage and Ki-Square (X²) test, Kruskal Wallis (KW) and MannWhitney U tests were used. Findings: The total median of the students' gender role attitudes scale was 115 (min-max = 34-158) and the students had anegalitarian attitude. The peer scale had a median of 42 (min-max=33-167). There was not a meaningful relationship between students' gender role attitudesand peer pressure status (r=0,007; p>0,05) statistically. The peer pressure scale and the egalitarian gender role were negatively correlated (r = -0,068; p <0.05),the male gender role was positively correlated and hence it was found that there was a significantly weak level (r = 0.202; p <0.001). Conclusion: It wasfound that students have an egalitarian attitude towards gender roles, and the peer pressure on students is low. It may be suggested to add these subjects to theeducation curriculum to give university students an egalitarian gender attitude and to raise awareness about peer pressure.
 
Bu araştırma, Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol tutumları ile akran baskısı yaşama durumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Materyal ve Metot: İlişki arayan tanımlayıcı araştırma ilkelerine uygun olarak yapılan bu çalışma, Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında öğrenim gören toplam 1115 öğrenci ile (evrenin %82,6’sı) yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak; ‘‘Tanıtım formu’’, “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği” ve ‘‘Akran Baskısı Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırma verileri değerlendirilirken; sayı, yüzdelik, Ki-Kare (X²) testi, Kruskal Wallis (KW) ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Bulgular: Tüm öğrencilerin toplumsal cinsiyet rol tutumları ölçeği toplam ortanca değeri 115 (min-max=34-158) olup öğrencilerin eşitlikçi tutuma sahip olduğu, akran baskısı ölçeği toplam ortanca değeri 42 (min-max=33-167) olup öğrencilerin üzerindeki akran baskısının düşük olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rol tutumları ile akran baskısı yaşama durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (r=0,007; p>0,05). Akran baskısı ölçeği ile eşitlikçi cinsiyet rolü negatif yönlü zayıf düzey anlamlı bir ilişki (r=-0,068; p<0,05), erkek cinsiyet rolü ile pozitif yönlü zayıf düzey anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (r=0,202; p<0,001). Sonuç: Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin eşitlikçi tutuma sahip oldukları ve öğrencilerin üzerindeki akran baskısının düşük olduğu saptanmıştır. Üniversite öğrencilerine eşitlikçi bir cinsiyet tutumu kazandırmak ve akran baskısı konusunda farkındalık yaratmak için bu konuların eğitim müfredatına eklenmesi önerilebilir.
 

Kaynak

Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care

Cilt

15

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.21763/tjfmpc.811117
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33401

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [16]
  • Makale Koleksiyonu [1]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.