Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın Eryılmaz, Gamze
dc.contributor.authorKılıç, Osman
dc.date.accessioned2022-08-26T06:56:07Z
dc.date.available2022-08-26T06:56:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAydın Eryılmaz, G. & Kılıç, O. (2021). Semt pazarında ürünlerini satan çiftçilerin görüşleri ve memnuniyet durumları: Sinop ili Gerze ilçesi örneği, Türkiye. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 228-234. Doi: 10.19159/tutad.898092en_US
dc.identifier.issn2148-2306 / 2528-858X
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.19159/tutad.898092
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33396
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, çiftçilerin semt pazarıyla ilgili görüşlerini ve memnuniyet durumlarını ortaya koymak, ayrıca sorunlara yönelik çözüm önerileri getirmektir. Araştırma verileri, Türkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesi’nde yer alan Sinop ili Gerze ilçesinde,cuma günleri kurulan semt pazarında tarım ürünleri satışı yapan 68 yerel çiftçiden anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, çiftçilerin büyük bir kısmının (% 91.2) pazarcılıktan elde ettiklerigeliri aile geçimini sağlamak için kullandığını göstermektedir. Çiftçilerin % 66.2’si ise pazarda satılmayan ürünleri kendi evlerinde tüketmektedir. Çiftçilerin pazarcılıkla ilgili başlıca görüşleri; kış aylarında pazarcılığın zorlaşması (% 92.7), pazarcılığın yorucu olması (% 91.2) ve ürün çeşitliliğinin az olmasından dolayı ilçe dışından gelen büyük satıcılarla rekabetin güçleşmesidir (% 85.3). Çiftçilere göre önemli sorunlar; pazar yeri etrafının açık olması (% 30.9), pazarın gürültülü olması (% 22.1) ve pazardaki otopark imkânının kısıtlı olmasıdır (% 19.1). Doğrudan pazarlama kanallarından biri olan semt pazarları, çiftçiler için önemli bir gelir kaynağı olmasının yanı sıra, alıcılara da ürünleri taze ve uygun fiyatla satın alma olanağı sunmaktadır. Bu nedenle semt pazarlarının fiziki altyapısının iyileştirilerek daha modern bir yapıya kavuşturulması, alıcı ve satıcı memnuniyetinin sağlanması açısından önemlidir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the research was to reveal the opinionsand satisfaction levels of farmers about the market and also to offer solutions to problems. The research data were obtained through a survey from 68 local farmers selling agricultural products in the farmers market established on Fridays in the town of Gerze, Sinop province in the Blacksea Region of Turkey. The results of the research showed that most of the farmers (91.2%) use the income earned from the market to provide a livingfor the family. 66.2%of the farmers consume products that are not sold in the market in their own homes. The main opinions of the farmers about the market were the difficulty of marketing in winter months (92.7%), exhausting marketing operations (91.2%), and competition with big sellers from outside the district due to low product range (85.3%). According to the farmers, the important problems were the open boundary of the marketplace (30.9%), the noisy market condition (22.1%), and the lack of parking facilities in the farmers' market (19.1%). Farmers' markets, one of the direct marketing channels, are an important source of income for farmers and offer buyers the opportunity to buy products fresh and at affordable prices. For this reason, it is important to improve the physical infrastructure of the farmers' markets and to make them more modern in terms of ensuring buyer and seller satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSiirt Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.19159/tutad.898092en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsemt pazarıen_US
dc.subjectyerel çiftçien_US
dc.subjectdoğrudan pazarlamaen_US
dc.subjecttarımsal pazarlamaen_US
dc.subjectfarmers' marketen_US
dc.subjectlocal farmeren_US
dc.subjectdirect marketingen_US
dc.subjectagricultural marketingen_US
dc.titleSemt pazarında ürünlerini satan çiftçilerin görüşleri ve memnuniyet durumları: Sinop ili Gerze ilçesi örneği, Türkiyeen_US
dc.title.alternativeOpinions and satisfaction of farmers selling their products in the farmers' market: The case of Gerze district of Sinop province, Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Samsun Meslek Yüksekokulu, Park ve Bahçe Bitkileri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4440-8687en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0129-4034en_US
dc.contributor.institutionauthorAydın Eryılmaz, Gamze
dc.contributor.institutionauthorKılıç, Osman
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage228en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.relation.journalTürkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster