• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Meslek Yüksekokulları
  • Samsun Meslek Yüksekokulu
  • Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
  • Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Meslek Yüksekokulları
  • Samsun Meslek Yüksekokulu
  • Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
  • Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konaklama işletmelerinin dijital pazarlama açısından incelenmesi: Samsun örneği

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (539.8Kb)

Date

2021

Author

Yapıcı, Olcay Özışık
Özden, Aybike Tuba

Metadata

Show full item record

Citation

YAPICI O. Ö,ÖZDEN A. T (2021). Konaklama İşletmelerinin Dijital Pazarlama Açısından İncelenmesi: Samsun Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2129 - 2145. Doi: 10.20491/isarder.2021.1251.

Abstract

Günümüzde tüketiciler, internette daha çok vakit geçirmekte ve araştırma yapmaktadırlar. Tüketicilerin yaptıkları bu araştırmaların, karar verme süreçlerinde etkili olduğu söylenebilir. İşletmeler, tüketicilerle iletişimde kalmayı ve onların satın alma karar süreçlerini etkilemeyi hedeflemektedirler ve bu nedenle dijital pazarlama faaliyetlerine önem vermelidirler. Bu çalışmada, Samsun’da yer alan konaklama işletmelerinin web sitelerinin ve sosyal medya hesaplarının içerik analizi ile incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Tespit edilen konaklama işletmeleri, Samsun ilinde bulunan Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan işletme belgesi almış olan işletmelerdir. Araştırma kapsamında 26 konaklama işletmesi; kaliteli web sitesi, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya etkinliği, mobil cihaz dostu web sitesi ve e-posta pazarlaması ölçütlerine göre değerlendirilmiştir. Bulgular – Elde edilen sonuçlara göre, konaklama işletmelerinin çoğunun web sayfalarının güncel olmadığı ancak mobil cihazlarla uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu işletmelerin çoğunun Facebook ve Instagram sosyal medya hesapları bulunduğu görülmüştür. Tartışma – Araştırma sonuçlarına göre konaklama işletmelerinin çoğunun web sayfalarının güncel olmadığı ancak mobil cihazlarla uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu işletmelerin çoğunun Facebook ve Instagram sosyal medya hesapları bulunduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda işletmelere ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir. Samsun, Karadeniz Bölgesi’nin en büyük ve gelişmiş şehridir. Samsun’da yer alan konaklama işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir çalışma söz konusu değildir.
 
Nowadays, consumers spend more time and research on the internet. It can be said that these researches made by consumers are effective in purchasing decision processes. Businesses aim to stay in touch with consumers and influence their purchasing decision processes and therefore should attach importance to digital marketing activities. In this study, it is aimed to examine the websites and social media accounts of the accommodation businesses in Samsun by using a content analysis. Design\methodology\approach - In the research, qualitative research method was used. The determined accommodation businesses are those that have received a business certificate from the Ministry of Culture and Tourism in Samsun. Within the scope of the research 26 accommodation establishments were evaluated according quality website, search engine optimization, strong social media presence, mobile friendly and e-mail marketing criteria. Result - According to the results, it has been determined that the web pages of most of the accommodation businesses are not up to date but are compatible with mobile devices. In addition, it has been observed that most of these businesses have Facebook and Instagram social media accounts. Discussion - Suggestions for businesses and researchers have been developed in line with the results obtained. Samsun is the largest and most developed city of the Black Sea Region. There is no study regarding the analysis of the web pages of the accommodation establishments in Samsun. Therefore, this study is the first in terms of its purpose and the region where it was conducted. In this context, research is important in terms of its contributions to the literature and industry.
 

Source

İşletme Araştırmaları Dergisi

Volume

13

Issue

3

URI

https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1251
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33291

Collections

  • Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Makale Koleksiyonu [2]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.