Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, Deniz
dc.contributor.authorÇakın, Ömer
dc.date.accessioned2022-05-30T20:55:28Z
dc.date.available2022-05-30T20:55:28Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYaman, D. & Çakın, Ö. (2021).Investigation of the relationship between influencers and generation Z in the context of uses and gratifications theory. Süleyman Demirel University Visionary Journal, 12(31), 955-971. Doi: 10.21076/vizyoner.883032en_US
dc.identifier.issn1308-9552
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21076/vizyoner.883032
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33274
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine which needs of Generation Z individuals obtain satisfaction from influencers, who aredescribed as the mechanism of action of social media, and to examine to which extent these satisfaction levels differ in thecontext of the Uses and Gratifications Theory. The survey method is preferred for the collection of research data; also, SnowballSampling and Convenience Sampling methods are used in selecting the sample to represent the research population. Duringthe online creation of the survey form, the Google Forms application is used, and the link of the form is made available to theparticipants via Internet. In the context of research, data is collected from 614 participants, and the responses of 513 individualswho have the necessary prerequisites are evaluated. In the data analyses stage, SPSS 22.0 package program is utilized. Thedata are subjected to Independent Sample T-Test and ANOVA analyzes in order to determine whether there are any differencesbetween the level of participation of the individuals in the expressions in the scale. According to the results, it is determinedthat there are statistically significant differences between the participation levels of the individuals.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Z Kuşağı bireylerinin sosyal medyanın etki mekanizmaları olarak nitelendirilen influencerlardan hangi gereksinimlerine yönelik tatmin elde ettiklerini belirlemek ve bu tatminlerin ne düzeyde farklılaştığını Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi bağlamında incelemektir. Araştırma verilerinin toplanmasında anket yöntemi tercih edilmiş, araştırma evrenini temsil edecek örneklemin seçilmesinde ise Kartopu Örnekleme ve Kolayda yöntemleri kullanılmıştır. Anket formunun çevrim içi ortamda oluşturulması aşamasında Google Formlar uygulaması kullanılmış, forma ait link internet üzerinden katılımcıların erişimine sunulmuştur. Araştırma kapsamında toplam 614 katılımcıdan veri toplanmış, gerekli ön şartları taşıyan 513 katılımcının vermiş olduğu yanıtlar değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizi aşamasında ise SPSS 22.0 paket programı tercih edilmiş ve kullanılmıştır. Bireylerin ölçekte yer alan ifadelere katılım düzeyleri arasında herhangi bir farklılık olup, olmadığını tespit etmek amacıyla veriler Bağımsız Örneklem T-Testi ve ANOVA analizlerine tabi tutulmuş, elde edilen sonuçlara göre bireylerin katılım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSüleyman Demirel Universityen_US
dc.relation.isversionof10.21076/vizyoner.883032en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectinfluenceren_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectuses and gratifications theoryen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectkullanımlar ve doyumlar teorisien_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.titleInvestigation of the relationship between influencers and generation Z in the context of uses and gratifications theoryen_US
dc.title.alternativeInfluencerlar ile Z kuşağı arasındaki ilişkinin kullanımlar ve doyumlar teorisi bağlamında incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7853-6460en_US
dc.contributor.institutionauthorÇakın, Ömer
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage955en_US
dc.identifier.endpage971en_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel University Visionary Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster