Covid-19 salgını sürecinde üniversite eğitiminde kullanılan uzaktan eğitim platformlarının 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde değerlendirilmesi
Künye
Kale Özçelik, F. (2021). Covid-19 salgını sürecinde üniversite eğitiminde kullanılan uzaktan eğitim platformlarının 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1), 135-170. Doi: 10.52273/sduhfd..928688Özet
Uzaktan eğitim platformları, Covid-19 salgınının ülkemizde görülmesiyle beraber üniversite eğitiminde kullanılmaya başlanmıştır. Bu platformlara, öğrenci ve öğretim elemanlarının genel ve özel nitelikli kişisel verileri işlenmektedir. Tüm bu kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na uygun olarak işlenmesi gerekir. Özellikle platformlar aracılığıyla yürütülen dersler ve yapılan sınavların kayıt altına alınmasında ve verilerin üçüncü kişilere aktarımında Kanuna uygun hareket edilmelidir. Aksi halde işlemi gerçekleştirenlerin Kanun gereği cezai ve idari sorumlulukları doğmaktadır. Çalışmamızda, Covid-19 salgınında üniversiteler tarafından kullanılan bu platformların, kişisel verilerin korunması kanunu çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Distance education platforms have started to be used in university education with the outbreak of Covid-19 in our country. Personal data of students and academic staff are processed on these platforms. All these personal data must be processed in accordance with the Personal Data Protection Law No. 6698. In particular, it is necessary to act in accordance with the Law in recording the courses and exams conducted through the platforms and transferring the data to third parties. Otherwise, criminal and administrative responsibilities arise in accordance with the Law. In our study, it is aimed to examine these platforms used by universities in the Covid-19 outbreak within the framework of the law on protection of personal data.