• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Erken dönem ekonomi eğitimi ve finansal sosyalizasyonun finansal okuryazarlık düzeyine etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (440.7Kb)

Tarih

2021

Yazar

Yıldırım, Durmuş
Özbek, Adem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yıldırım, D. & Özbek, A. (2021). Erken dönem ekonomi eğitimi ve finansal sosyalizasyonun finansal okuryazarlık düzeyine etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 694-710. Doi: 10.32709/akusosbil.860749

Özet

Bu çalışmada amaç, erken dönem ekonomi ve finans eğitimi ile finansal sosyalizasyon ajanlarının bireyin finansal okuryazarlık düzeyi ve finansal davranışları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaç çerçevesinde Trabzon, Ordu, Samsun ve Erzincan bölgesinde 14-18 yaş aralığında olup Uluslararası Bakalorya (IB) eğitimi alan ve almayan özel okul öğrencileri ile Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerinden oluşan 1274 kişilik üç farklı gruba anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre Uluslararası Bakalorya Eğitimi alan öğrencilerle çocukluk dönemi finansal sosyalizasyon faktörlerinden aile geçmişi, alınan ekonomi eğitimi ve kalitesi, para ve iş üzerinden sağlanan finansal sosyalleşme ve aritmetik bilgi değişkenlerinin finansal okuryazarlık düzeyi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiş ve bu öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin finansal davranışları üzerinde pozitif bir etkisi olduğu görülmüştür. IB eğitimi almayan diğer okul öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ise finansal davranışları üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
 
The aim of this study is to investigate the effects of early economic and financial education and financial socialization agents on the individual's financial literacy level and financial behavior. For this purpose, a questionnaire was applied to three different groups of 1274 students from Trabzon, Ordu, Samsun and Erzincan, between the ages of 14-18 and those who were or did not receive International Baccalaureate (IB) education, and Commercial Vocational High School students. Structural equation model was used in the analysis of the data. According to the results of the analysis, it was determined that the variables such of family history, economic education and quality financial socialization and arithmetic information provided through money and work, and the financial literacy levels of these students, has a positive effect on their financial behavior. It was determined that the financial literacy levels of other school students who did not have any education on IB have no effect on their financial behavior.
 

Kaynak

Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

23

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.32709/akusosbil.860749
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33104

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [9]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Finansal raporlamada standardizasyon ve muhasebe meslek mensuplarının öğrenme süreçlerinin psikolojik temelleri / Elif Ensari Alpay ; Danışman Fevzi Serkan Özdemir. 

    Alpay, Elif Ensari (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
    …
  • Finansal olmayan işletmelerde finansallaşma : borsa İstanbul'da bir uygulama / Arzu Çirli; tez danışmanı Durmuş Yıldırım. 

    Çirli, Arzu (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
    …
  • Erken dönemde ekonomi eğitiminin finansal okuryazarlık düzeyine etkisi : uluslararası Bakalorya örneği / Adem Özbek ; Danışman Durmuş Yıldırım. 

    Özbek, Adem (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
    …



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.