• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Tıp Fakültesi
  • Dahili Tıp Bilimleri
  • Aile Hekimliği Anabilim Dalı
  • Uzmanlık Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Tıp Fakültesi
  • Dahili Tıp Bilimleri
  • Aile Hekimliği Anabilim Dalı
  • Uzmanlık Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi aile hekimliği stajı'nda görev alan saha eğiticisi hekimlerin saha eğitimi konusundaki geri bildirimlerinin kalitatif araştırması / Esin Genç; tez danışmanı Mustafa Fevzi Dikici

Tarih

2013

Yazar

Genç, Esin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Mezuniyet öncesi eğitimde bir eğitim fırsatı olarak aile hekimliği stajındaki saha eğitiminde görevli saha eğiticilerinin bu konudaki geri bildirimlerini ortaya çıkarmak ve alınan geri bildirimlerle stajı daha efektif ve verimli hale getirmek ve diğer tıp fakültelerinde de saha eğitimi programının yaygınlaşmasını sağlamaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırmada Temmuz 2009'dan beri saha eğitiminde görevli olan, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi altıncı sınıf bir aylık aile hekimliği stajında haftanın iki günü (Salı- Perşembe) saha eğiticisi olarak öğrenci alan, her öğrenciyle bir hafta çalışan 16 saha eğiticisi ile üç odak grup görüşmesi yapılmış olup, saha eğitimi ile ilgili geri bildirimleri alınmıştır. Odak grup çalışmalarının önemli bir unsuru olarak ses kayıt cihazı kullanılmıştır, eş zamanlı not tutulmuş ve önceden yapılandırılmış yönergeye uygun bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Veri analizi tematik kodlama yöntemi ile yapılmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan 16 saha eğiticisinin 10'u (% 62,5) kadın, 6'sı (% 17,5) erkektir. Eğiticilerle yedi ana tema üzerinde konuşulmuştur. 1. Çalışmaya katılan saha eğiticilerinin saha eğitimi hakkında genel görüşleri tartışılmıştır. Katılımcılar aile hekimliğini ve birinci basamağı tanıtıp öğrencilerde bir fikir oluşturduklarını şu ifadelerle belirtmişlerdir: ``Öğrencilere katkım; rol model olmak''. ``İlk korkuyu yenmede katkım var''. ``Birebir eğitim için öğrenci sayısı bir olmalı''. ``Dört haftalık süre yeterli''. 2. Saha eğitiminin günlük iş akışına etkisi şu şekilde tartışılmıştır: ``Enerji veriyorlar bize''. ``İşler yavaşlıyor''. ``Hastalar ilk başta şaşırıyorlardı''. ``Personel memnun''. 3. Çalışmaya katılan saha eğiticilerinin saha eğitimlerinin öğrencilerin meslek yaşantısına etkileri hakkında görüşleri: ``Ben birinci basamak hekimi olmak istiyorum, diyenler çok oldu ''. ``Aile hekimlerinin sahada ne yaptığını görüyorlar nelerin yapılıp neyin yapılamayacağını görüyorlar ''. ``Meslek yaşantısına katkısı çok fazla. Mesleğin incelikleri hakkında bilgileri oluyor, kendilerine güvenleri artıyor. ''4.Saha eğiticileriyle öğrenci geri bildirimleri tartışıldığındaki ifadeler: ``Memnun olduklarını söylüyorlar''. ``Genellikle olumlu oluyor, teşekkür ediyorlar''. 5. Saha eğiticilerinin saha eğitimi için eğitim alma gerekliliği hakkındaki düşünceleri şöyle tartışılmıştır: ``Eğitim gerekli, ipuçlarımız olursa daha iyi olur''. ``Eğitim alma taraftarı değilim ama toplantılar sıklaşmalı''. 6. Saha eğiticilerinin saha eğiticiliğinin eğlenceli ve can sıkıcı tarafları hakkındaki görüşleri tartışılmıştır: ``İstekli öğrenci iyi, isteksiz öğrenci can sıkıcı''. ``Can sıkıcı taraf yok''. 7. Saha eğiticilerinin saha eğitiminin geliştirilmesi gereken tarafları hakkındaki görüşleri tartışılmıştır: ``Geri bildirimleri öğrenmem faydalı olabilir, ayrıca düzenli eğitim verilmeli''. ``Bu stajı ciddiye almalarını sağlamak lazım''. Sonuç: Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde saha eğiticilerinin rolü çok önemlidir ve tüm tıp fakülteleri birinci basamak kuruluşlarında eğitim ortamı yaratmalıdır. Saha eğiticilerine gerekli eğitimler verilerek, tıp fakültesi aile hekimliği stajının daha etkin hale gelmesi sağlanabilir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/66071.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31734

Koleksiyonlar

  • Uzmanlık Tez Koleksiyonu [109]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.