Eğitim fakültesi, güzel sanatlar eğitimi bölümleri, grafik atölye derslerinde afiş konusunun ele alınış biçimleri üzerine bir araştırma / Tezcan Bahar; Danışman Ahmet Aydın Kaptan
Özet
İnsan çevresiyle sürekli bir iletişim halindedir.Bu iletişim genellikle yüz yüze olabildiği gibi çoğu kez de kitle iletişim araçlarıyla gerçekleşmektedir.Kitle iletişiminde kullanılan araçların etkin bir biçimde kullanılması için grafik sanatlar da önemli bir rol oynamaktadır.Grafik sanatların ve kitle iletişim araçların en önemli öğelerinden biri de afiştir.Afiş kitlelere plastik sanatlar yoluyla mesaj veren bir iletişim aracıdır.Bir fikri bir ürünü yada hizmet hedef kitleye aktarmada en etkili grafik tasarım ürünlerinden biridir.Grafik tasarımın en önemli problemlerinden biri olan fikir bulma ve geliştirme afiş tasarımında da kendini göstermektedir.Afişte tasarım süreci afişte ele alınacak konunun belirlenmesiyle başlamakta ve problemin çözümüne yani afiş tasarımının sonuçlandırılmasına kadar sürmektedir.Bu tasarım probleminin çözümüne yönelik olarak yapılan eğitim araştırmanın kapsamını oluşturmaktadır.Araştırmada öncelikle afişin tanımı türleri ve tarihi gelişimi ele alınmıştır.Grafik tasarım, afişte tasarım ve süreci, tasarımın temel ilkeleri gibi konular araştırmanın ilerleyen bölümlerinde ele alınarak tasarım problemlerine ışık tutulmaya çalışılmıştır.Bu bölümlerde ayrıca afişin değerlendirme kriterlerine de yer veriler afiş tasarım konusu tamamlanmıştır.Araştırmanın son bölümünde ise Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde afiş konusunun ele alınış biçimleri üzerinde durulmuştur.Bu bölümde grafik eğitimiyle ilgili sanat adamlarının sorular yöneltilerek görüleri alınmış ve bu görüşler doğrultusunda değerlendirme yapılarak araştırma tamamlanmıştır.