• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kavramsal sanatın resim sanatı tanımını etkileyişi ve resim-iş eğitimine getireceği katkılar / Ebru Süsoy Şimşek; Danışman Füsun Çağlayan

Tarih

2006

Yazar

Şimşek, Ebru Süsoy

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Sosyal,ekonomik, bilimsel ve sanatsal alanlarda yaşanan gelişmeler doğrultusunda değişen toplumsal standartlar ve bireysel ihtiyaçlarla birlikte güzel sanatlar bölümlerinde resim eğitimi alan bireylerin gereksinimleri ve beklentileri de değişime uğramaktadır.Özellikle 20.yüzyıl sanat ortamının boyutları ve nitelikleri bakımından hızlı değişimlerin yaşandığı bir süreci içermektedir.Bu süreç içerisinde ortaya çıkan kavramsal sanat sanatın kendi sınırlarını aşan yeniden düşünme olgusunu meydana getiren bir görüşe yönelmiştir.Kavramsal sanatla düşünce olgusu sanat nesnesinin biçimsel gerçekliğinden daha üstün tutulmaktadır.Yani sanat kendini giderek düşünce nesnesi durumuna dönüştürmektedir.Bu doğrultuda kavramsal sanatın; sanat, düşünce ve yaşam olgularını içselleştiren (bir araya getiren) yönelimlerinin güzel sanatlar bölümleri resim eğitimi alan bireyler için oluşturulan süreçlere ve sanat ortamlarına taşınması amaç haline dönüştürülmektedir.Kavramsal sanat geleneksel resim sanatı anlayışında sanat nesnesine duyusal (görsel) algı sınırları ve doğal gerçeklik dışına çıkarak onu düşünsel algıya dönüştürmesi ve yeni sorgulama biçimleri geliştirmesi yönünden incelenmiştir.Bu kapsamda yapılan inceleme ve araştırma yöntemleri Güzel Sanatlar Resim-İş Ana Sanat Atölye derslerinin bu görüşlerle paralellik gösteren bir anlayış doğrultusunda ele alınmasının daha yapıcı, yaratıcı, özgür daha olumlu ve demokratik bir sürecin oluşumunda önemli olduğu düşünülmektedir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17104.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29935

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [134]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.