• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Sanat Yeterlilik Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Sanat Yeterlilik Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde temel tasarım (basic desing) dersinin verimlilik düzeyini artırıcı uygulama modellerinin araştırılması ve geliştirilmesi / Ali Seylan; Danışman Memduh Erkin.

Date

2004

Author

Seylan, Ali

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma, Türkiye'de ilk ve ortaöğretime sanat eğitimcisi yetiştiren Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri'nin akademik programındaki Temel Tasarım dersinin özel işlevlerini ve bunları ne ölçüde yerine getirebildiğini saptamayı; elde edilen sonuçlara göre, verimliliğinin artırılmasının bağlı olabileceği ilkesel temelleri belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmada "Betimsel Tarama Yöntemi" kullanılmıştır. Yöntem üç ayrı planda uygulanmıştır. Bunlar: 1. Belgesel Tarama, 2. Uzmanlarla görüşme, 3. Mevcut uygulama biçimlerinin durum tespitine yönelik anket uygulaması'dır.Belgesel tarama ve uzman görüşlerinden elde edilen veriler, belli başlıklar altında buluşturularak betimlenmişlerdir. Anket verilerinin çözümlenmesinde de betimsel istatistik yöntemi kullanılmıştır.Temel Bulgular: Ülkemizde ve gelişmiş ülkelerde sanat ve tasarım eğitimi veren yükseköğretim programlarında, değişik adlar altında da olsa, Temel Tasarım dersine yer verildiği görülmektedir. Bu bulguyu anlamlı kılan önemli bir bulgu da bu dersin bir yaratıcı kişilik eğitimi olarak özel işlevleri yerine getirdiğinin kabul edilmesidir.Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde, ders çıktılarından yararlanma durumunda olan üst sınıf öğretim elemanları arasında, dersin niteliği ve özel işlevleri konusunda görüş birliği olduğu görülmektedir. Ancak bu işlevlerin bir göstergesi olan ders kazanımlarının üst sınıf çalışmalarına transfer edilemediği de araştırmanın bir başka bulgusu olarak ortaya çıkmaktadır.Bu sonuç, öğretim elemanlarının çoğunluğunun bu alan eğitim uzmanı olmadıkları ve ders ortamlarının fiziksel kapasite ve teknik donanımları bakımından yetersiz oldukları bulgularıyla doğrudan ilgili olduğu görünmektedir.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/23355.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29899

Collections

  • Sanat Yeterlilik Tez Koleksiyonu [5]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.