• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psikolojik yardımın dıştan denetimli insanların içten denetim düzeyini yükseltmeye etkisi / Gülhan Yılan; Danışman Yaşar Barut.

Tarih

2007

Yazar

Yılan, Gülhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Öntest-Sontest kontrollü deneysel modelde gerçekleştirilen bu araştırmada grupla psikolojik danışma uygulamalarının lise öğrencilerinin denetim odağı yönelimlerinin içsellik lehinde anlamlı bir düzeyde artmasında etkili olup olmadığı araştırılmıştır.Çalışma grubuna katılan öğrenciler Amasya Anadolu Lisesi ve Amasya Endüstri Meslek Lisesi 9. ve 10.sınıf öğrencilerinden gönüllülük ilkesine göre seçilmiştir.Araştırmada Anadolu Lisesi öğrencilerinden oluşan 1.deney grubunda 10 öğrenci, Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinden oluşan 2.deney grubunda 10 öğrenci bulunmaktadır.Öğrencilerin tümüne kişisel bilgi anketi ve denetim odağı ölçeği (Nowicki - Strickland Locus of Control Scale) uygulanmıştır.Deney ve kontrol grupları arasında denetim odağı açısından başlangıçta anlamlı bir fark olup olmadığı Mann-Withney U testi sınanmıştır.Her iki deney grubuna da ayrı ayrı 10'ar oturumluk grupla psikolojik danışma uygulaması yapılmıştır.Kontrol gruplarındaki öğrencilere herhangi bir işlem uygulanmamıştır.Uygulama sonrası hem deney hem de kontrol gruplarındaki öğrencilere denetim odağı ölçeği yeniden uygulanmıştır.Bulguların değerlendirilmesinde anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Araştırma verilerinin karşılaştırılmasında Mann - Whitney U testi ile Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular kısaca şu şekilde özetlenebilir.1-Uygulamanın Anadolu Lisesi öğrencilerinden oluşan çalışma grubunda anlamlı bir değişim sağladığı görülmüştür.2-Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinden oluşan çalışma grubunda ise değişimin anlamlı olmadığı görülmüştür.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/15232.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29659

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.