Kendini denetleme becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlükler düzeyine etkisi / Özlem Menteş Yalçın; Seher Balcı Çelik
Özet
Bu çalışmanın amacı Kendini Denetleme Becerileri Eğitim Programının üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerine etkisini incelemektedir.Araştırmanın çalışma grubu toplam 20 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerini belirlemek amacıyla "Rosenbaum'un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma grubuna bu ölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır.Eğitim programı 10 oturum ve oturum süreleri de yaklaşık 1 saat sürmüştür.10 oturumluk çalışmanın sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği son-test olarak tekrar uygulanmış ve ön-test, son-test puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır.İstatistiksel analizler sonunda Kendini Denetleme Becerileri Eğitimi programına katılmanın öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinde anlamlı bir fark oluşturduğu bulunmuştur.Bu bulguya göre geliştirilen "Kendini Denetleme Becerileri Eğitim Programının" öğrenilmiş güçlülüğü geliştirdiği sonucuna varılmıştır.Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.