• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Erbaş ve erlerin aldıkları askeri eğitimim "tolerans düzeyini" geliştirmeye etkisi / Fatih M. Demirtürk; Danışman Kurtman Ersanlı

Tarih

2005

Yazar

Demirtürk, Fatih M.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Doğuştan olmayan eğitimle gelişen/değişen kişilik özelliklerinden biri de bireyin tolerans düzeyi ile ilgilidir.Bu araştırmanın amacı;askerlik görevini yerine getirmek maksadıyla eğitim merkezlerine katılan acemi erlere verilen üç aylık temel eğitiminin tolerans düzeyini ne derece etkilediğini belirlemektir.Araştırma örneklemlerini Samsun'da konuşlu Shh.Çvş.Eğt.ve Er Eğt.Tb.K.lığı'nda 150, 15.P.Er Eğt.Tug.Klı'ğı, P.Çvş.Eğt.Tb.K.lığı'ndan 100 acemi er olmak üzere toplam 250 er oluşturmaktadır.Araştırmada Araş.Gör.Ercümend Ersanlı tarafından geliştirilen "Tolerans Ölçeği" kullanılmıştır.Araştırmada erlerin yaşları, medeni durumları, askerlik sınıfları (piyade ve sağlık), öğrenim düzeyi, aylık gelir durumu ve verilen eğitimin tolerans düzeyine etkisi incelenmiştir.Araştırmada kullanılan "Tolerans Ölçeği" aynı erlere ilki eğitim merkezlerine ilk katılışlarında ikincisi de üç aylık temel eğitimleri sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır.Yapılan ilk ve ikinci uygulama arasında tolerans düzeylerinin değişikliğinde genel anlamda anlamlı fark bulunamamıştır. Eğitim merkezlerinde eğitim alan askerlerin aldıkları eğitim tolerans düzeylerine etkisinin anlamlı bir ilişki içinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Ön-test sonuçlarıyla son-test sonuçları negatif (olumsuz)yönde anlamlıdır.Bu negatiflik tolerans düzeyini kabul edilebilir bir tolerans düzeyine çekildiği sonucunu doğurur ki bu da verilen eğitimin pozitif (olumlu) bir yönde etkisinin olduğu biçiminde değerlendirebilir.Erbaş ve erlerin performansını olumlu etkileyen "pozitif tolerans" ile görev performansını olumsuz etkileyen "sıfır tolerans" ve "üst tolerans" olmak üzere üç tolerans düzeyi belirlenmiştir.Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17222.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29654

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.