• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yükleme biçimlerinin depresyon ve kendini ayarlamadaki rolü / Recep Koçak; Danışman Yaşar Barut.

Tarih

1998

Yazar

Koçak, Recep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada depresif duygulanım, yükleme biçimleri kendini ayarlama becerisi arasındaki ilişkiler incelenmiştir. 1996-1997 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören tüm öğrenciler araştırmanın evrenini; bu öğrencilerden şans yoluyla seçin 194 kız ve 193 erkek olmak üzere toplam 454 üniversite öğrencisi bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak; öğrencilerin depresyon düzeylerini belirlebek için Beck tarafından geliştirilen ve Teğin (1980) Türkçe'ye uyarlanan ''Beck Depresyon Ölçeği'',olumlu ve olumsuz olaylara yönelik olarak yapılan nedensel yüklemeleri ölçmek için Seligman ve arkadaşları tarafından geliştirilen papatya (1987) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ''Yükleme Biçimi Ölçeği'' ve kendini ayarlama becerilerine ölçmede Snyder tarafından geliştirilen ve Bacanlı (1990) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ''Kendini Ayarlama Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Kendini ayarlama düzeyi ile depresyonarasında anlamlı bir ilişki bulunamadığı gibi, kendini ayarlama düzeyi düşük ve yüksek olan öğrencilerin nedensel yüklemeleri arasında manidar bir farklılık olmadığı gözlenmiştir. Fakat Fen bilimleri öğrencilerinin sosyal bilimler öğrencilerine göre, ikinci öğretim öğrencilerinin birinci öğretim öğrencilerine göre, akademik başarısı düşük olanların yüksek olanlara göre depresif duygularım düzeylerinin manidar düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu öğrencilerden depresif duygulanım düzeyi düşük ve yüksek olanların nedensel yüklemeleri arasında manidar farklılık olduğu gözlenmiştir. Olumlu olaylara yönelik olarak depresif duygulanım düzeyi yüksek olan öğrencilerin daha dışsal-değişebilir- özel-önemsiz, düşük olanların ise daha içsel-değişmez-genel-önem nedenlere yükleme yaptıkları; olumsuz olaylara yönelik olarak ise depresif duygulanım düzeyi yüksek olan öğrencilerin daha içsel- değişmez-genel-önemli düşük olanların ise daha dışsal-değişebilir- özel-önemsiz nedenlere yükleme yaptıkları anlaşılmaktadır. Bu bulgular ciddi bir sağlık problemi olarak karşımıza çıkan depresyonun anlaşılması açıklanması ve tedavisinde nedensel yüklemelerin önemli bir tedavisinde nedensel yüklemelerin önemli bir değişken olarak dikkate alınması gerektiğini göstermektedir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/31671.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29650

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.