Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin empatik eğilim düzeyleri ile çatışma eğilimi düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi / Murat Günaydın; Danışman Yaşar Barut.
Özet
Bu araştırmada öğretmenlerin Empatik Eğilim ve Çatışma Eğilimi düzeylerini etkilediği düşünülen bazı bağımsız değişkenler belirlenmeye çalışılmıştır. Bağımsız değişken olarak , cinsiyet ,yaş, branş,hizmet yılları , mezun oldukları okullar alınmıştır. Bağım değişkenler olarak öğretmenlerin Empatik Eğilim Ölçeği ve Çatışma Eğilimi Ölçeğinden elde ettikleri puanlar alınmıştır. Araştırmada örneklemi Samsun şehir merkezindeki bazı liselerde çalışan 199 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu ve Üstün Dökmen tarafından geliştirilen Empatik Eğilim ve Çatışma Eğilim ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada ; öğretmenlerin Empatik Eğilim düzeylerinin ; cinsiyetleri ve mezun oldukları okullara göre anlamlı bir değişme gösterdiği yaş , hizmet yılları , branşlarına göre anlamlı bir değişme göstermediği bulunmuştur. Öğretmenlerin Empatik Eğilim düzeyleri ile çatışma eğilim ölçeğinin alt ölçeklerinden ; Pasif Çatışma , Varoluş Çatışması , Tümden redetme, Önyargıllı Çatışma ve Kişisel özellikler alt ölçekleri ile arasında "negatif" ilişki Aktif önyargılı çatışma ve insancıl yaklaşım arasında "pozitif" bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin Çatışma Eğilimi düzeylerinin cinsiyet, yaş,branş,hizmet yılları ve mezun oldukları okullara göre anlamlı bir değişme göstermedikleri bulunmuştur.