Üniversite öğretim elemanlarının duygusal zeka düzeyleri / Ercümend Ersanlı; Danışman Yaşar Barut.
Özet
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğretim elemanlarının duygusal zeka düzeylerini öğrenim düzeyi ve temel alan değişkenleri açısından incelemektir. Bu araştırmanın örneklemi, 1052 üniversite öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmada "Duygusal Zeka Envanteri" ve "Kişisel Bilgi Anketi" kullanılmıştır.İstatistiksel analizler sonucunda üniversite öğretim elemanlarının duygusal zeka düzeylerinin toplam puan ortalamalarının, üniversite öğretim elemanların öğrenim düzeylerine (lisans, lisansüstü, doktora) göre anlamlı bir fark göstermediği, üniversite öğretim elemanlarının temel alanlarına (sosyal, sağlık ve fen) göre ise, duygusal zeka düzeyleri toplam puan ortalamaları arasında farkın anlamlı olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. Bunlar; 1. Yüksek lisans ve doktora düzeyinde derslerin yanında üniversite öğretim elemanlarının duygusal zekalarını geliştirecek etkinliklere ve eğitsel çalışmalara da yer verilmelidir. 2. Üniversite öğretim elemanlarının zeka düzeyleri ile ilgili doğru sonuçlara ulaşabilmek için; öğretim elemanlarının cinsiyetleri, medeni durumları, öğrenim yaptığı üniversitelerin gelişmişlik düzeyleri gibi değişkenlerle duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesini konu alan çalışmaların yapılması yeni araştırmacılara önerilir.