Engelli öğrencilerin ihmal ve istismar düzeyleri / Rumeysa Hoşoğlu; Danışman Yaşar Barut
Özet
Bu araştırmada engelli öğrencilerin ihmal ve istismara maruz kalma düzeylerini incelemek amaçlanmıştır.Bu amaçla Samsun ve Şanlıurfa illerinde çeşitli özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde öğrenim gören 74 ortopedik engelli, 95 özel öğrenme güçlüğü ve 105 duygusal davranışsal ve sosyal uyum güçlüğü olmak üzere toplam 274 öğrenciye,Oral ve Akdaş tarafından (2004) geliştirilen Çocuk İstismarı Tarama Anketinin, 10-11 yaş grubu için oluşturulmuş, 39 soruluk formu uygulanmıştır. Yapılan araştırma ortopedik engelli ve özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin, duygusal davranışsal ve sosyal uyum güçlüğüne sahip öğrencilerden ve küçük yaştaki engelli öğrencilerin, ön ergen ve ergenlik dönemindeki engelli öğrencilerden daha fazla ihmal ve istismarauğradıklarını örnekleme giren engelli öğrencilerin cinsiyetlerinin ise ihmal ve istismar için anlamlı bir fark oluşturmadığını ortaya koymaktadır.