Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKalkan, Melek
dc.contributor.authorYılmaz, Tuğba
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:21Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:21Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/58371.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29485
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 58371en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ,evlilik öncesi ilişkileri geliştirme programının çiftlerin ilişki doyum düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 20 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada çiftlerin ilişki doyumlarını belirlemek amacıyla romantik ilişkilerde doyum ölçeği kullnılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Oturumlar yaklaşık 120dk olmak üzere 7 hafta sürmüştür. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan romantik ilişkilerde doyum ölçeği ön-test ve son-test puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullnılmıştır.Araştırmanın istatistiksel analizleri sonunda evlilik öncesi ilişkileri geliştirme grubuna katılan çiftlerin ilşiki doyum düzeylerinde anlamlı farklılıklar geliştiği bulunmuştur.Elde edilen bilgiler literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: ilişki, ,lişki doyum, evlilik öncesi ilişkiler, ilişki geliştirme , proğramen_US
dc.format80 s. ; 30sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEvlilik uyumuen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectEvlilikteen_US
dc.subjectKadın-Erkek ilişkilerien_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Y51e 2009en_US
dc.titleEvlilik öncesi ilişkileri geliştirme programının Çiftlerin ilişki doyum düzeylerine etkisi / Tuğba Yılmaz Danışman ; Melek Kalkanen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster