dc.contributor.advisor | Kalkan, Melek | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T22:04:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T22:04:21Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/58371.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/29485 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009 | en_US |
dc.description | Libra Kayıt No: 58371 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ,evlilik öncesi ilişkileri geliştirme programının çiftlerin ilişki doyum düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 20 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada çiftlerin ilişki doyumlarını belirlemek amacıyla romantik ilişkilerde doyum ölçeği kullnılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Oturumlar yaklaşık 120dk olmak üzere 7 hafta sürmüştür. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan romantik ilişkilerde doyum ölçeği ön-test ve son-test puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullnılmıştır.Araştırmanın istatistiksel analizleri sonunda evlilik öncesi ilişkileri geliştirme grubuna katılan çiftlerin ilşiki doyum düzeylerinde anlamlı farklılıklar geliştiği bulunmuştur.Elde edilen bilgiler literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: ilişki, ,lişki doyum, evlilik öncesi ilişkiler, ilişki geliştirme , proğram | en_US |
dc.format | 80 s. ; 30sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Evlilik uyumu | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Evlilikte | en_US |
dc.subject | Kadın-Erkek ilişkileri | en_US |
dc.subject.other | TEZ YÜK LİS Y51e 2009 | en_US |
dc.title | Evlilik öncesi ilişkileri geliştirme programının Çiftlerin ilişki doyum düzeylerine etkisi / Tuğba Yılmaz Danışman ; Melek Kalkan | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |