İlköğretimde 1.-8. sınıflardaki öğrencilerin kuvvet ve sürat ilişkisinin incelenmesi / Serdar Aktan; Danışman Seydi Ahmet Ağaoğlu
Özet
Bu çalışmanın amacı; Samsun ili Bafra İlçesi Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 320 öğrencinin kuvvet ile sürat ilişkisinin incelenmesidir.Bu araştırmaya gönüllü olarak katılan 7-14 yaş grubu 160 kız, 160 erkek, toplam 320 öğrenci rastgele yöntemle seçilip değerlendirilmiştir.Yapılan çalışmada 1.,2.,3.,4.,5.,6.,7., ve 8.sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin 10 m koşu, 20 m ve reaksiyon zamanı değerleri; dikey sıçrama, durarak uzun atlama, 30 sn mekik çekme, bacak kuvveti (6..,7. ve 8. sınıflara uygulanmıştır) ve sırt kuvveti (6.,7. ve 8. sınıflara uygulanmıştır)değerleri ile arasındaki ilişki incelenmiştir.Yapılan çalışmada her sınıfın ve cinsiyetin ayrı ayrı grup içi kuvvet ile sürat ilişkisi incelenmiştir. Verilerin analizi SPSS paket programında bulunan Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısına bakılarak .05 hata payı ile analiz edilmiştir.