• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yaz spor okullarında basketbol çalışmalarına katılan grupların iki aylık gelişmelerinin fiziksel yönden değerlendirilmesi: (Tokat il örneği) / İlkay Yazarer; danışman M.Yalçın Taşmektepligil

Tarih

2000

Yazar

Yazarer, İlkay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı; Tokat ilinde Yaz Spor Okulu basketbol çalışmalarına katılan ve yaşları 11-15 arasında değişen 25 erkek öğrenci grubu ile bu çalışmalara katılmayan bir ilköğretim okulundan 25 erkek öğrenci grubunun fiziksel parametrelerinin farklı olup olmadığını ortaya koymak ve bu yolla Yaz Spor Okulu basketbol antrenmanlarının bahsedilen yaş grubu çocukların gelişimi üzerine etkisini belirlemektir. Bu amaçla yapılan karşılaştırmada, antrenmanlara katılan deney grubu ile katılmayan kontrol grubunun çalışmalar öncesi ve sonrası (boy, ağırlık, nabız,esneklik, dikey sıçrama, sağ ve sol el kavrama kuvveti, anaerobik güç, 20 m sprint) parametreleri kaydedilmiş, daha sonra da bu değerlerde grup içi- gruplar arası ve yaş grupları arası olmak üzere istatisliksel anlamlılık aranmıştır. Elde edilen verilere göre gruplar arasında sağ ve sol el kavrama kuvvetinde istatistiksel olarak anlamlılık bulunmuştur.( p‹0.05 ). Diğer parametrelerde anlamlılığa rastlanmamıştır.( p›0.05) 11-12-13-14-15 yaş grupları arasında yapılan değerlaendirmede ise yaşlar arasında; boy, vücut ağırlığı, dinlenme nabzı, anaerobik güç, sağ ve sol el kavrama kuvveti değerlerinde istatistiksel olarak anlamlılık olduğu görülmüş (p‹0.05), esneklik, dikey sıçrama, 20 m sprint değerlerinde ise anlamlılığa rastlanmamıştır (p› 0.05). Parametreler arasında beklenilen düzeyde farklılığın olmmaması; 8 hafta boyunca yapılan antrenmanların teknik ağırlıklı bir biçimde uygulanması neticesinde motorsal yeteneklerin gelişimine yönelik çalışmaların ihmal edilmiş olması ile izah edilebilmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/33924.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/28744

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [155]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.