Orta öğretimde beden eğitimi ve spor derslerinin uygulanabilirliği, Çorum ili ve ilçelerindeki farklılıkların değerlendirilmesi / Adnan Özdemir; Danışman Mürsel Akdenk
Özet
Ortaögretim kurumlarındaki öğrencilerimizin hayatımızda önemli bir yeri vardır.Bu öğrencilerimizin , geleceğimi zin ümidi , tükenmeyen potansiyeli ve güveni olduğu bilinen bir gerçektir.Oldukça hassas olan bu konuda Beden Eğitimi öğretmenlerimize büyük görevler düşüyor . Ortaöğretimde okuyan öğrencilerimizin bilimsel ve zihinsel eğitimlerinin yanında , fiziki eğitimlerinin de gerçekleştirilebilmesi için Beden Eğitimi dersi önemli bir yer tutar. Böylece eğitimin bir bütün olarak amacına ulaşabilmesi mümkün olmaktadır.Ortaöğretimde Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarından beklenilen verimin sağlanabilmesi , bu dersin amaç ve ilkelerine uygun bir şekilde işlenmesiyle mümkündür. Ancak ortaöğretimde Beden Eğitimi dersi amaca uygun olarak işlenememektedir. Biz de çalışmamızda bu durumun sebeplerini tespit ederek olumsuz etkenleri belirledik. Çözüm yolları bulmaya çalışarak Beden Eğitimi dersinin uygulanabilirliğini araştırdık. Bu doğrultuda Çorum il ve ilçelerinde Beden Eğitimi öğretmenlerinin verimli bir ders işleyebilmeleri ve öğrencilerin bu dersten maksimum seviyede yararlanabilmeleri için bir anket çalışması düzenleyerek değerlendirmelerimizi yaptık. Bu belirlemeyi yaparken Çorum il ve ilçelerindeki Beden Eğitimi öğretmenlerini kapsayan bir anket çalışmasından yararlandık.