dc.description.abstract | BU ÇALIŞMA , 2007-2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA Samsun Bölgesi , yatılı ilköğretim bölge okulu (YİBO) öğrencilerinin (n=843) bazı sosyodemografik özellikleri , spor yapma alışkanlıkları ve şiddete maruz kalma durumlarını saptamak amacıyla yapılmıştır.Samsun ilinde eğitim veren 18 YİBO ‘da öğrenim gören toplam 4018 öğrenciden tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 5 YİBO ‘daki 843 (%20,98) öğrenci araştırmaya katılmıştır.Katılımcıların cinsiyetini , öğrenim gördüğü sınıfı , pansiyonlu okulda öğrenim gören kardeşi olup olmadığını; anne-babanın medeni durumunu , mesleğini, öğrenim durumunu ; katılımcıların ailesinin sosyoekonomik durumunu içeren sosyodemografik özelliklerini , herhangi bir kulüpte oynama durumunu ,branşını spor yapma sıklığını , ders dışı egzersizlere katılımlarını içeren spor yapma durumlarını ; ders dışı egzersize katılmayanların katılmama nedenlerini ; tatillerde ve pansiyonda kaldıkları hafta sonları yaptıkları etkinliklerini ; şiddete maruz kalma durumlarını belirlemeye yönelik gözlem altında anket uygulanmıştır.Veriler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Halk Sağlığı Anabilim Dalında , SPSS versiyon 10.0 ile değerlendirilmiştir. Ortalamalar ortanca (minimum-maksimum) ve aritmetik ortalama ±standart hata (SEM) olarak verilmiştir. İstatistiksel analiz yöntemi olarak Ki-kare testi ve Fisher’in kesin testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır.Katılımcıların anne-baba medeni durumları, anne-baba eğitim düzeyleri, yaşadıkları yer , pansiyonlu okulda öğrenim gören kardeş sayıları ve annelerinin hayatta olması ile şiddete maruz kalma durumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit edilmezken (p>0,05), cinsiyetleri, spor yapma durumları, ders dışı egzersiz çalışmalarına katılma durumları ve babalarının hayatta olması ile şiddete maruz kalmaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit edilmiştir(p<0,05). | en_US |