Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuş, Aydın
dc.contributor.authorBayrak, Osman Murat
dc.date.accessioned2020-07-21T21:40:02Z
dc.date.available2020-07-21T21:40:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/73600.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/27490
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2012en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 73600en_US
dc.description.abstractÖzet,Kanat profilleri, üzerinde bulunduğu uçağın kullanım amacına uygun olarak tasarlanırlar. Bu yüzden kanat profillerinin tarihsel gelişimi süresince hem daha iyi uçuş performansına sahip kanat profilleri elde etmek hem de farklı uçuş koşullarına hizmet etmek amacıyla, temel geometrik parametreleri farklı çok sayıda kanat profili üretilmiştir. Bu çalışmada önce kanat profilleri hakkında temel bilgiler ve ardından son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar literatür araştırması başlığı altında verilmiştir. Daha sonra Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yazılımlarından GAMBIT® ve FLUENT® kullanılarak; farklı kamburluk, farklı kalınlık ve farklı maksimum kamburluk noktasına sahip, slat ve flap mekanizmalarına sahip olmayan temel geometrideki 4 ve 5 dijitli 4 farklı NACA kanat profili ele alınmıştır. Bu profiller genelde rüzgar türbinleri, insansız hava araçları gibi düşük Re sayılarının etkin olduğu düşük hızlarda kullanılan kanat profilleridir. Bu profillerin geometrisine ait parametrelerin ve hız büyüklüğünün değişimi ile profiller üzerindeki hız ve basınç dağılımının nasıl değişmekte olduğu 0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18 derecelik 10 farklı hücum açısı için ayrı ayrı araştırılmıştır. Sayısal ve deneysel çalışmaların uyumluluğunu göstermesi açısından NACA 4418 kanat profili rüzgar tünelinde akış gözlem deneylerine tabii tutulmuş ve deneyler ile sayısal çözümler arasındaki iki-boyut ve üç-boyuttan dolayı meydana gelen farklılıklar gözlenmiştir. Yaptığımız çalışmalarda kamburluğa sahip bir kanat profilinde hücum açısının 00 olması halinde kamburluğun geometrisine ve hıza bağlı olarak profil yüzeylerinde bir basınç farkının oluştuğu görülmüştür. Ayrıca hücum açısının artması ile düşük basınç bölgesinin küçülerek hücum kenarına doğru kaydığı ve literatürde belirtilen stol açılarına ulaştıkça profil üst yüzeyindeki akış ayrılmalarının ve ters akımların arttığı ve ters akım bölgesinin alan olarak da büyüdüğü görülmüştür.en_US
dc.formatXIV, 101 y. : şekil, çizelge ; 30 smen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUçak kanatlarıen_US
dc.subjectAerodinamiken_US
dc.subjectAkışkanlar dinamiğien_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS B361u 2012en_US
dc.titleUçak kanatlarında aerodinamik davranışın teorik ve deneysel incelenmesi / Osman Murat Bayrak; danışman Aydın Durmuşen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster