Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇankaya, Emel
dc.contributor.authorAlkan, B.Barış
dc.date.accessioned2020-07-21T21:35:57Z
dc.date.available2020-07-21T21:35:57Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/20866.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/27060
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2004en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 20866en_US
dc.description.abstractSon yıllarda artan rekabet ortamında üreticiler, ürün ya da hizmetlerinin pazarlama stratejilerini belirlemek amacıyla müşterilerin önem verdikleri nitelikleri, kendi ürünlerinin rakip ürünler karşısında müşterilerin gözünde hangi noktada olduğunu ve piyasada bulunan diğer ürünlerden hangileri ile benzer bir yapı sergilediğini öğrenmek isterler. Bundan dolayı pazarlama araştırmaları da üreticilerin pazarlama bölümlerinin önemle üzerinde durması gereken bir konu halini almıştır. Bu araştırmalar için elde edilen verilerin miktarı ve çeşitliliğin son 10 yılda hızla artması, bu alanda istatistiğin ve istatistiksel analiz metodlarının önemini de büyük ölçüde artırmıştır. Toplanan verilerin genellikle çok değişkenli bir yapıda olması ise Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlerin yaygın olarak kullanılmasına neden olmuştur. Bu çalışmada Çok Değişkenli İstatistiksel yöntemlerden Uygunluk Analizi, Çoklu Uygunluk Analizi, Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi, Çok Boyutlu Tercih Analizi ve Tercih Haritalandırması incelenmiştir. Bu metodların ortak yönü üreticilerin müşterilerini, ürün tercihlerini, rakip ürünleri tanımalarına Biplot adı verilen grafikler yoluyla yardımcı olmalarıdır. Bundan dolayı Algı Haritalandırma Metodları olarak da bilinirler. Çalışmanın uygulama bölümünde, bu grafikler yardımıyla Türkiye'de kullanımda olan belli başlı bazı kredi kartlarının müşteri profilleri çıkarılmış, müşteri kredi kartı tercihleri belirlenmiş ve kartların benzerlik yapıları değerlendirilmiştir. Çalışmanın uygulama bölümü için müşteri örneklemi Samsun ilinden seçilmiş olup veriler anket yoluyla elde edilmiştir.en_US
dc.formatVIII, 65 y. : şekil, tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUygunluk analizien_US
dc.subjectÇok boyutlu ölçekleme analizien_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A415m 2004en_US
dc.titleMüşteri ürün tercihini belirlemede kullanılan çok değişkenli istatistiksel yöntemler : grafiksel yaklaşım / B. Barış Alkan; Danışman Emel Çankayaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstatistik Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster