Tek kristal ışınları yöntemi ile C21H12CIN3O, C16H17N3O5S, C14H9CIF3NO2 kristallerinin yapı analizleri / Marife Tüfekçi; Danışman Ahmet Erdönmez
Özet
Bu çalışma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilimin doğası konularındaki bilgi düzeylerinin ne olduğunu cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ve ‘fosil avı’ etkinliğiyle öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki bilgi düzeylerini irdelemektedir.Çalışmanın örneklemini 2009-2010 eğitim öğretim yılında Sinop il merkezindeki üç farklı ilköğretim okulundaki toplam 83 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmaya katılan öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanan ölçek lederman ve konun (2004) ‘Bilimin Doğası Ölçeğinden esinlenerek araştırmacı ve iki uzman kişi tarafından hazırlanmıştır.