• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Programlanabilir moment ölçüm sistemi / İdris Sancaktar; Danışman Mustafa Ulutaş

Tarih

2005

Yazar

Sancaktar, İdris

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Üretilen moment (tork), aracın kalitesini gösteren en önemli özelliklerinden biridir. Momentin büyüklügü kadar, üretildigi devir de önemlidir. Zamanla ve kullanımla araca ait bu degerler degisebilir ve ölçülmesi istenebilir. Bu çalısmada motorlu araçların, motor performansını ölçen bir sistem gerçeklestirilmistir. Türkiye'de böyle bir makine daha önce imal edilmemistir. ithal edilenler ise oldukça pahalıdır. Gerçeklestirilen bu sistemde asıl hedef, motorun ürettigi momentin ölçülmesidir. Sistem elektronik, bilgisayar, yazılım ve mekanik kısımlardan olusmustur ancak, mekanik kısımların imalat detaylarına inilmemistir. Motorun ürettigi momentin hesabı, aracın hızlanması sırasında olusan ivmeden yola çıkılarak yapılmıstır. Aracın hareket eden tekerleri silindirler üzerine çıkartılır ve bu tekerlerdeki hareket silindirlere aktarılır. Bir kodlayıcı (encoder) kullanılarak, silindirlerin devri, sayıcı yongalarla sayılır. Sayma süresi için zamanı PIC mikrodenetleyicisi belirler ve her sayma süresi sonunda okudugu bu degerleri isleyerek seri arayüz üzerinden bilgisayara gönderir. Delphi ile yazılan bilgisayar programı sayesinde, seri arayüzden gelen silindir devrine ait veri alınarak islenmistir. Silindirlerin devir sayısından ve yarıçapından yola çıkılarak, araca ait hız, ivme ve moment degerleri elde edilmistir. Bu veriler elde edildikten sonra zamana, hıza ve devire göre, ihtiyaç duyulan tüm grafikler çizdirilmistir. Bu grafikler, istenildiginde detayları gösterebilecek sekilde büyütülebilir ve yazıcıdan çıktısı alınabilir. Böylece araçların motor performanslarını ölçen ve hareket organlarındaki kayıpları bulan bir sistem imal edilmistir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17198.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/26296

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [93]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.