• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reliability and concurrent validity of the Pediatric Evaluation of Disabilities Inventory (PEDI) and the Functional Independence Measure for Children (WeeFIM) with mentally retarded

Tarih

2003

Yazar

Uyanik M.
Tural E.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Purpose: The Functional Independence Measure for Children (WeeFIM) and the Pediatric Evaluation of Disabilities Inventory (PEDI) are the most commonly used measures of functional performance In children. Our study was performed to determine the reliability and concurrent validity of the instruments in mentally retarded children. Material and methods: The subjects consisted of 50 children with an age range of 9-87 months who were patients in an outpatient clinic. Demographic data, classification of medical and educational of children were recorded. After computing total scores and subscale scores of the two tests, internal consistency and Inter-item correlation were examined for reliability. Concurrent validity was assessed with Pearson correlation coefficients. Results: Internal consistency and inter-item correlation of PEDI was similar with WeeFIM. Pearson correlation coefficient between two tests was moderately high in communication/social function (0.766), high in self-care (0.898), very high In mobility (0.912) and total scores (0.930). Internal validity and the relation score between subgroups of the PEDI were found 0.93-0.98; WeeFIM 0.75-0.97. Conclusion: The high correlations indicate that the two tests are similar measures. Future assessments of these tests, standardization of Turkish population, the reliability and validity must be done in variable developmental disabled children.

Kaynak

Fizyoterapi Rehabilitasyon

Cilt

14

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/2482

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.