• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effects of a Communication and Conflict Resolution Skill Training Program on Sociotropy Levels of University Students

Tarih

2009

Yazar

Karahan, T. Fikret

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, the effect of a Communication and Conflict Resolution Skill Training Program on sociotropy levels of university students were investigated. The working group was consisted of thirty two voluntary university students. A pre-test and post-test model was used with control group and experimental group, each consisting of sixteen individuals. University students' sociotropy levels were measured by the Sociotropy-Autonomy Scale which was adapted to Turkish by Sahin, Ulusoy and Sahin (1993). The data were analyzed with independent samples t-test, paired samples t-test and one-way ANOVA for repeated measures techniques. Data handled in this research had shown that university students who participated in the ten sessions of communication and conflict resolution skill training program had lower levels of sociotropy than the other individuals who had not participated in the training program. There was no significant change on the sociotropy levels of the control group. After three and six months, one-way ANOVA for repeated measures technique was used for the experimental group and it was found that there was no significant relationship between sociotropy levels of post-test scores and follow up scores. The findings had shown that the communication and conflict resolution skill training program had positive effects on the levels of sociotropy amnong university students.

Kaynak

Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/18761

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.