• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

High school students' images of an environmental scientist

Tarih

2010

Yazar

Dikmenli, Musa
Cardak, Osman
Oztas, Fulya
Yakisan, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Understanding the nature of science and how an environmental scientist works develops the abilities of the students in participating in environmental discussions and critically evaluating environmental problems. Therefore, it is important to work on the image of the scientist, as well as attitudes towards scientists. The purpose of this study is to investigate high school students' images of environmental scientists. In this respect, six questions were used to determine 227 high school seniors' images of environmental scientists. The students were asked to draw a picture of an environmental scientist. In addition, questions were asked on the age of the environmental scientist, his or her job, work setting, and sources of images. In the analysis of the data, firstly, the number of the drawings depicted by the students and the gender of the scientists in these drawings were determined. Then, each drawing was evaluated according to indicators of a standard image of a scientist determined in previous research. A description method was used in analyzing the data. The students' answers were coded and the frequency distribution shown. It was determined in this study that high school students generated drawings displaying both positive and negative images of a scientist. Some of those drawings showed similarities with stereotypical images of scientists reported in previous research.

Kaynak

Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies

Cilt

2

Sayı

03.Apr

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/17842

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.