• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The clinical validity and reliability of the Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment (BITSEA)

Tarih

2010

Yazar

Karabekiroglu, Koray
Briggs-Gowan, Margaret J.
Carter, Alice S.
Rodopman-Arman, Ayse
Akbas, Seher

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study investigates the construct validity and reliability of the Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment (BITSEA) in a psychiatric clinical sample of toddlers The sample consisted of a psychiatric clinical sample (N = 112) (male n = 79 female n = 33) of toddlers (12- to 42-months old) Both mothers and fathers completed the BITSEA and mothers completed the Child Behavior Checklist 2/3 (CBCL) Children and their parents were administered a comprehensive psychiatric evaluation Parents were also given the Autistic Behavior Checklist (AuBC) and the Aberrant Behavior Checklist-Community (ABC) The internal consistency of BITSEA scores was good to excellent for both parents The BITSEA/Problem (P) scores were significantly correlated with Internalizing Externalizing and Total Problem scores of the CBCL all subscores of ABC and total score of AuBC The BITSEA/Competence (C) scores were significantly inversely correlated with ABC total and AuBC lethargy scores With respect to a community sample BITSEA/P scores were significantly higher in the disruptive behavior disorder (DBD) and anxiety/depression (Anx/Dep) groups and BITSEA/C scores were significantly lower in the autism group These results support the reliability and validity of the BITSEA as a screening tool that may be employed in primary health care services and in psychiatric clinical settings for assessing social-emotional/behavioral problems and delays in competence in infants and toddlers (C) 2010 Elsevier Inc All rights reserved

Kaynak

Infant Behavior & Development

Cilt

33

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.infbeh.2010.07.001
https://hdl.handle.net/20.500.12712/17626

Koleksiyonlar

  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6144]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.