• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

\Modelling about energy transformation in living organism

Tarih

2011

Yazar

Gunes, M. Handan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aims to examine the effects of modelling on understanding of photosynthesis and respiration the basic reactions related to energy transformation in living organism and elimination of misconception about these topics. The study was conducted with a total of 82 students (42 experimental and 40 control groups). Success states of both group were determined by applying pre-test and the post-test containing 15 questions (Cronbach-alpha. : 0.78) with the basic concepts related to subject and subsequently 6 questions of disclosure were asked in order to determine misconceptions. Traditional instruction method was applied to both group for explanation of energy conversion reactions in photosynthesis and respiration. Then the experimental group improved their own model. Student presented his models; subsequently the way of best modelling was discussed after the completion of all presentations. The experimental groups were more successful and have less misconception than the control group. The students have misconceptions related with particularly quality of light, ATP synthesis and electron transport system. The students think that photosynthesis is a food production mechanism and respiration is a fragmentation reactions of nutrients and these are not related to energy transformation. The application was met with interest by students, and it was thought to be useful especially in teaching of abstract concepts. (c) 2011 Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.

Kaynak

3Rd World Conference on Educational Sciences - 2011

Cilt

15

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.03.260
https://hdl.handle.net/20.500.12712/17464

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.