• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of the use of worksheets about aqueous solution reactions on pre-service elementary science teachers' academic success

Tarih

2012

Yazar

Celikler, Dilek
Aksan, Zeynep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

With this study, it was aimed to determine the effect of the use of worksheets about reactions in aqueous solution on Pre-Service Elementary Science Teachers' academic success. This study was carried out with 72 Pre-Service Elementary Science Teachers studying in the first class in Science Education Department in Faculty of Education at Ondokuz Mayis University. While the subject of reactions in aqueous solution in the content of General Chemistry I course was taught control group by traditional teaching method, worksheets which were developed related to this subject were also applied to the experimental group. The data in the study were obtained using a success test containing 20 multiple choice questions whose KR-20 (Kuder Richadson-20) reliability coefficient was found to be 0.796 as pre-test for pre-study and post-test at the end of the study. The data obtained were analyzed using SPSS package program. At the end of the study, it was determined that academic success of Pre-Service Teachers applied worksheets in experimental group was significantly higher than the academic success of Pre-Service Teachers applied traditional teaching method in control group (t((70)) = 20.528; p<.05). This result shows that providing meaningful learning can be performed by waking up Pre-Service Teachers' interests to the course with the worksheets.

Kaynak

4Th World Conference on Educational Sciences (Wces-2012)

Cilt

46

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.306
https://hdl.handle.net/20.500.12712/16710

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.