• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determinants of patient satisfaction with an emergency department observation unit

Tarih

2012

Yazar

Yardan, T.
Genc, S.
Baydin, A.
Aydinkal, E.
Sunter, A. T.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Introduction: Patient satisfaction is a measure of healthcare quality. The aim of this study was to determine the factors affecting patient satisfaction in an emergency department (ED) multipurpose observation unit (OU) and developing strategies that will improve patient satisfaction. Methods: In this cross-sectional study, adult patients who were observed in and discharged from an OU were recruited voluntarily to complete the questionnaire over a one-year period. The global indices of satisfaction overall satisfaction with care and willingness to return to the same OU served as the dependent variables and were assessed on a 5-point Likert scale. Results: Three hundred patients completed the questionnaire. Their mean age was 46.8 +/- 19.8 years, and 187 (62.3%) were female. With the exception of the patient's income, none of the demographic variables was related to the patient's rating of overall satisfaction. Overall satisfaction was significantly related to the doctor's explanation, the nurse's attitude, teamwork, technical quality of care, cleanliness of the unit, and quality of hospital food. In addition, likelihood of the patient's willingness to return was related to the patient's income, quality of hospital food, and overall satisfaction. Conclusions: Overall satisfaction in the OU is affected by the patient's perception of care rather than demographic variables, it is an important predictor for willingness to return. Improvement in patient communication skills, the process of care and environmental factors in the OU will enhance patient satisfaction and increase the likelihood of their willingness to return. (Hong Kong j.emerg.med. 2012;19:151-161)

Kaynak

Hong Kong Journal of Emergency Medicine

Cilt

19

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/16542

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.