• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effects of problem-based learning method in higher education on creative thinking

Tarih

2014

Yazar

Ersoy, Esen
Baser, Nes'e

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The underlying principle in problem-based learning (PBL), which is one of the student-centered teaching methods in education, is the development of students' higher-order thinking skills. For this reason, in the PBL process, it is necessary to investigate creative thinking, one of the higher-order thinking skills. The basic purpose of this study is to reveal the effects of PBL method on creative thinking skills. For this purpose, change in the points for creative thinking skills at a university where PBL is implemented was tried to be determined. As the data collecting instrument in this study, Torrance Creative Thinking Test Oral A-B Form was used. The study is descriptive in nature and the sample comprises first grade students (n=73) in the Department of Statistics at Dokuz Eylul University. As a result of the study, an increase in the students' points for their creative thinking skills was observed at the end of the PBL process. In addition, it was determined that fluency, flexibility and originality, which are sub-dimensions of creative thinking skills, differed significantly. Moreover, it can also be said that, as a result of the education given with the scenario, the students approached events in a multi-dimensional way, were able to adapt to the changing situations, and succeeded in improving their view points. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

5Th World Conference on Educational Sciences

Cilt

116

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.790
https://hdl.handle.net/20.500.12712/15445

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.