• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fantastic Elements which Emerge through Confusion in Children's Stories

Tarih

2015

Yazar

Karakaya, Zeki

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This paper deals with typical fantastic which emerges in children's stories when children confuse stories, characters and events. Especially in pre-school period, children perceive the realities within the scope of a unique dimension since they mostly acquire concrete conception at that age. In this period, children firstly perceive concrete realities that they see and which they experience. Abstract indications, images and perceptions are progressively interiorized. These concepts are confused in the first place. In short, children may confuse the realities with their dreams and phantasies. Therefore, this paper analyzes typical fantastic elements arising from the above-mentioned confusion. This study firstly focuses on the distinction between fantastic genre and fantastic concepts, and then it gives information about the formation and emergence of typical elements. In this study, Paul Maar's novel Lippels Traum has been analyzed as an example. In this novel, typical confusion appears especially in the inner frame of the story. The child figure in the novel confuses reality with fictional events as well as with events in his dreams. The characters, events, places and time are multi-cultural and possess universal characteristics. The narrator intervenes in transition points between the frameworks, which produces interesting instances of the fantastic. Therefore fantastic has gained individual, social and global characteristics.

Kaynak

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Cilt

30

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/14743

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.