• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the extent to which ELT students utilise smartphones for language learning purposes

Tarih

2015

Yazar

Yaman, Ismail
Senel, Mufit
Yesilel, Deren Basak Akman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The advent of smartphones has had dramatic influences on our daily lives and has rendered human beings 'walking computers'. This holds important reflections in the realm of language learning, as well as in many other areas. This study aimed to explore the extent to which English Language Teaching ( ELT) students utilise smartphones for language learning purposes. To this end, a 25-item questionnaire was administered to 120 Grade Three and Four ELT students at Ondokuz Mayis University in Turkey. Following the questionnaire, a follow-up oral interview was conducted with 29 of the participants on a voluntary basis in order to further investigate their perceptions of smartphones. The statistical analysis of the participants' responses to the items in the questionnaire clearly shows that smartphones are actively used for language learning purposes. In particular, their contribution to the development of vocabulary skills is frequently reported, which is also verified by the answers given during the interview. The analysis regarding the 'gender' and 'length of the students' possession of a smartphone' variables does not yield any statistically significant effect on the degree to which students utilise smartphones for language learning purposes. Given the fact that almost all students have a personal smartphone, and use it very often, and considering the findings of this study, it is suggested that students be encouraged to utilise the invaluable language learning opportunities offered by smartphones when put to conscious use.

Kaynak

South African Journal of Education

Cilt

35

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/13987

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.