• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Development of Conceptual Models For Teaching Waste Material Recovery To Middle School Students

Tarih

2015

Yazar

Harman, Gonca
Celikler, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Recovery of waste materials is of critical importance for ensuring sustainable development. Technically, recycling refers to the processing of waste materials for reutilization. One effective means for raising the knowledge and awareness of individuals on the subject of recycling is the education provided in schools starting from a young age. The aim of this study was to have science students develop models that can be used for teaching the subject of recovery in middle school science classes in Turkey. The study was conducted with the participation of 51 third-year university students enrolled in the Science Teaching Department. Based on the study results, it was determined that 30 of the models prepared by the science students mainly emphasized the concept of reutilization, while four of the models mainly emphasized recycling. The models developed by the study participants particularly placed emphasis on the recovery of solid wastes. Nearly all of the models included solid wastes such as paper, cardboard, plastics, textile, and metal and glass waste, while none of them referred to or mentioned composite waste. Only four of the models prepared by the study participants included the recycling logo. All of the models gave the message that recycling is "the reutilization of solid materials/wastes for different purposes."

Kaynak

Journal of Materials Education

Cilt

37

Sayı

05.Jun

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/13917

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.