• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Flipped Geography Lecture

Tarih

2016

Yazar

Zeren, Merve Gorkem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purposes of the study are to examine thoroughly the components that constitute individual perceptions of university students in geography major concerning benefits of the flipped classroom strategies (FC) and to facilitate their applicability through their own observations and suggestions. Sixty three female (47%) and seventy-two male (53%) university students in geography major (n = 135) participated in the research. Obtained data were analyzed both qualitatively (i.e. inductive analysis) and quantitatively (i.e. Chi- square test). According to the results: (1) Eight main conceptual categories based on the participants' observations concerning benefits of the FC, were identified. (2 Four main conceptual categories based on the participants' facilitative suggestions for the application of the FC, were identified. (3) Significant differences were not detected between the principal categories of observations and suggestions with regard to the participants' gender. The study concludes that the geography lecturers have an incredibly powerful tool to help university students come to terms with their misconceptions in the flipped environment. For the university students in geography major, flipping lectures promote independent learning, critical thinking, intrinsic motivation, probe understanding and allow much greater attention to the problem solving, maximise engagement through a variety of technology-facilitated strategies.

Kaynak

Marmara Geographical Review

Sayı

33

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/13875

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.