• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Case Writing and Its Use in Medical Education

Tarih

2016

Yazar

Midik, Ozlem
Kartal, Mehtap

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

By its nature, the medical problems are ambiguous and encountered in different ways. For physicians, their solution is a complex phenomenon and physicians reach diagnosis and treatment decisions by using different reasoning methods. Case-based reasoning is one of these, and is attracting attention as an important area of today's medical education. Clinical reasoning researches of Barrows and Tamblyn emphasized that students were more eager to learn and learn better when solving problems of patients. That evidence has placed case-based learning at the center of medical education activities. Cases cited by trainers from patient files or their past experiences initially used in bedside practices and lectures. These techniques often aim to appeal and draw attention; however over time they were also used for various purposes in different areas of the curriculum. Among these, standardized/simulated patients, virtual patients, problem-based/task-based learning, clinical presentations can be mentioned. In these activities, cases sometimes written individually by relevant instructor and sometimes by a trainer who is a member of a scenario, block or clinical skills committees. Trainers, often express lack of resources that can guide case writing. The purpose of this review is to provide an understandable and accessible basic resource for educators who write or wish to write cases in different areas with different targets.

Kaynak

Nobel Medicus

Cilt

12

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/13106

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.