• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stochastic dynamic response of short-span highway bridges to spatial variation of blasting ground vibration

Tarih

2017

Yazar

Haciefendioglu, Kemal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study carries out a parametrical stochastic analysis of a short-span highway bridge to spatially varying blast ground motion and exhibits wave passage, loss of coherency and attenuation effects of spatial variation of blast ground motion at the rock medium. Wave passage time delay effect is due to differences in arrival times of shock waves at different locations and loss of coherence of shock waves is due to multiple reflections refraction as they propagate through the highly inhomogeneous rock medium. The fully coherent model is considered to take into account the loss of coherency of blast ground motion. Furthermore, before the power spectral density and cross spectral density functions of shock time histories are produced, the attenuation of shock waves are taken into account in this study. A short-span highway bridge is considered in order to be analyzed for spatially varying blast ground motion. Different charge weights and distances from the charge center are considered to investigate the effects of blast ground motion on the bridge. The comparisons of results of the shaded image counters and one standard deviation as well as power spectral densities of the response of the highway bridge according to the three different charge weights with the three different charge centers are investigated for numerical calculations. The results of the analyses revealed that spatial variation of blast ground motion significantly affects stochastic responses of short-span highway bridges. (C) 2016 Elsevier Inc. All rights reserved.

Kaynak

Applied Mathematics and Computation

Cilt

292

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.amc.2016.07.039
https://hdl.handle.net/20.500.12712/12935

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.