• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Reconstruction of the "Youth Ideal" in Narrative Advertising

Tarih

2017

Yazar

Arslanturk, Gulten

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

It is asserted that the period of aging and society has a high correlation while aging can be considered as a formation of social institutions that provide a specific type of discourse in a life course. It is assumed that this discourse can have the potential to construct hierarchical stratification among age grades which can also cause ageism. It is asserted that a so-called postmodern world is constructed in a discourse where youth and its related ideals are centered in all life activities, which can commonly be observed in advertisements. The aim of this study is to find out how narrative advertisements reconstruct the ideals of the youth in a consumer society by the help of making semi-structural in-depth interviews with people from four different life stages. Three narrative advertisement examples from three different categories such as; service, durable goods and nondurable goods will be chosen and be analysed through discourse analysis.

Kaynak

Narrative Advertising Models and Conceptualization in the Digital Age

Bağlantı

https://doi.org/10.4018/978-1-5225-2373-4.ch014
https://hdl.handle.net/20.500.12712/12750

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.