• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of the Nature of Metaconceptual Processes of Pre-Service Biology Teachers

Tarih

2017

Yazar

Yuruk, Nejla
Selvi, Meryem
Yakisan, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Purpose of Study: The aim of this study is to investigate the nature of pre-service biology teachers' metaconceptual processes that were active as they participated in metaconceptual teaching activities. Methods: Several instructional activities, including poster drawing, concept mapping, group and class discussions, and journal writing, were carried out to activate the metaconceptual processes of 32 second-grade, pre-service biology teachers in order to change their alternative conceptions regarding seed plants. Case study was used as a research method. Among the 32 participants, five participants who activated five participants who activated rich and diverse metaconceptual processes and who reflected well and clearly on their mental processes in their journals were selected for the case study. The journal entries written by these five students before, during, and after the teaching activities were used as a data source. Content analysis was used to code the journals of the pre-service teachers according to the types and the content of metaconceptual processes. Results and Conclusions: The results indicated that students engaged in several types of metaconceptual activities, which can be classified under metaconceptual awareness, metaconceptual monitoring, and metaconceptual evaluation. Metaconceptual processes were activated interdependently in different forms, ranging from simpler first-order metaconceptual awareness to more sophisticated metaconceptual evaluations. Recommendations: In designing metaconceptual teaching activities, teachers should take the interdependent and multifaceted nature of these processes into consideration. (C) 2017 Ani Publishing Ltd. All rights reserved

Kaynak

Eurasian Journal of Educational Research

Sayı

68

Bağlantı

https://doi.org/10.14689/ejer.2017.68.7
https://hdl.handle.net/20.500.12712/12735

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.