• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The cough frequency among call center workers: "call center cough"

Tarih

2017

Yazar

Coskun Beyan, Ayse
Dirican, Adem
Ozkaya, Sevket
Koksal, Nurhan
Bayiz, Hulya

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Introduction: Call centers are places where numerous people work together always speaking in a closed environment, and the most common complaint about admission to a doctor by call center employees is a cough and other respiratory system symptoms. Materials and Methods: In this study, we aimed to demonstrate the relationship of call center employees between work and cough complaints and cough incidence with a questionnaire that consists of eleven questions and evaluates epidemiologic features, cough complaints of call center employees. Results: 132 people were accrued to this study and the female/male ratio was 102/30. Mean age was 26.4 +/- 2.7 (min-max; 21- 39) years, mean working time at the call center was 2.6 +/- 1.2 (min-max; 0.1- 8) year and mean daily working hours was 8.1 +/- 1.1 hour. 40 (30.3%) participants had cough complaint before beginning, 89 (67.4%) participants had cough complaint after to work at a call center work (p=0.004). Conclusion: Cough is more prevalent in call center employees. Pulmonary medicine specialist and occupational medicine practioner keep their mind unexplaned cough with infections or other reasons might be a warning and early symptoms of sick building syndrome or other building related diseases or voice abusing on call center operators.

Kaynak

Tuberkuloz Ve Torak-Tuberculosis and Thorax

Cilt

65

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.5578/tt.53799
https://hdl.handle.net/20.500.12712/12668

Koleksiyonlar

  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6144]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.