• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers' Views on Creativity and Creative Students

Tarih

2018

Yazar

Ugurel, Yagmur
Ozcan, Deniz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study is to determine the opinions of teachers' regarding creativity and creative students. The data was collected through interview form prepared by researchers for this purpose. It was aimed to determine the teachers' views on creativity, creative student characteristics, activities that can be done in class to improve creativity, use of material in creativity and opinions about creative classroom environment. Qualitative research method was utilized using a semi-structured interview technique. Study group of the research consisted of 17 teachers working in both in the North Cyprus and in different regions of Turkey. Seven of them are classroom teachers, four are mathematics, three are science, two are electrical-electronics teachers and one of them is a biology teacher. The data obtained from the study were analysed through content analysis. As a result; teachers' creativity and creative student definitions focus on the concepts of 'difference' and 'originality' and there are many different methods that can be used to develop creativity in the classroom. It is important that the classroom environment that develops creativity is an environment where the student feels free and comfortable and material use is considered to be important

Kaynak

Journal For Educators Teachers and Trainers

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/11801

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.