• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effects of Clay Modeling and Plastic Model Dressing Techniques on Veterinary Anatomy Training

Tarih

2019

Yazar

Onuk, Burcu
Colak, Ahmet
Arslan, Serhat
Sizer, Sedef Selviler
Kabak, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In addition to classical anatomy applications, particularly in medicine education, the contribution of different methods (3D modeling, body painting and clay modeling) has been investigated for the purpose of anatomy training. In recent years, clay modeling which is the one of these methods is frequently used. The aim of the present study was to determine the contribution of clay modeling and plastic model dressing methods to veterinary anatomy training. The ruminant forelimb's bones, joints, muscles and nerves were chosen as the topic of this study. Clay material was used for bone models, coloured play dough were used for joints, and Colored Eva Sponges were used for muscles and nerves. Students were divided into two groups as new method group and classical method group. The students were given exams and the results of exams were evaluated at the end of each application. It was detected that the student success rate increased when clay modelling and plastic model dressing methods were employed (P< 0.05). There was no significant difference for the lesson success rate between male and female students (P> 0.05). With this study, the clay modeling and plastic model dressing methods applied for the first time in veterinary anatomy training was found to increase student achievement and motivation significantly. Furthermore, we believe that organ models prepared by this method will contribute to education.

Kaynak

Kafkas Universitesi Veteriner Fakultesi Dergisi

Cilt

25

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.9775/kvfd.2018.21304
https://hdl.handle.net/20.500.12712/10775

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.