• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Process modeling of an automotive pem fuel cell system

Tarih

2019

Yazar

Akroot, Abdulrazzak
Ekici, Ozgur
Koksal, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

A system level, steady-state thermodynamics model for an automotive PEM fuel cell system was developed to investigate the effects of vehicle speed and operating pressure on the size of the system components, heat and water formation, fuel consumption, fuel cell, and system efficiency. Moreover, the consequences of the choices of membrane's thickness and ionic conductivity on thermal and system efficiencies as a function of vehicle speed are analyzed. The model consists of a PEM fuel cell stack model and supplementary models for all necessary auxiliary components. Results show that increasing the system pressure has a significant positive impact on the water balance characteristics of the system, since less water is needed to reach the required relative humidity levels for the reactants. On the other hand, the high-pressure system requires more power in order to operate the compressor, which in turn, decreases the system efficiency. Decreasing air stoichiometry at high operating pressures improves the water management but has no effect at low pressures. Results also show that increasing the membrane's ionic conductivity and decreasing its thickness enhances the system efficiency especially at higher vehicle speeds. Lastly, it is obtained that the system efficiency decreases as the vehicle speed increases.

Kaynak

International Journal of Green Energy

Cilt

16

Sayı

10

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/15435075.2019.1641105
https://hdl.handle.net/20.500.12712/10723

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.