• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparison of the Command and Inclusion Styles of Physical Education Lessons to Teach Volleyball in Middle School

Tarih

2019

Yazar

Ozgul, Fatih
Atan, Tulin
Kangalgil, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This experimental study compared the impact of the command style and inclusion style of physical education lessons on teaching basic volleyball skills to 6th graders during the 2014-2015 academic year. The 100 students in the research group were divided into three groups: control (n = 32), command style (n = 34), and inclusion style (n = 34). A Physical Education and Sport Attitude Scale (PESAS) developed by Demirhan and Altay (2001) and a Volleyball Psychomotor Skills Test (VPST) developed by the researcher were administered to all students in the research group as pretests and posttests. After the pretest scores were recorded, all students participated in volleyball lessons for 2 hr/week over 8 weeks; curriculum units included finger passing forearm passing, and underhand service. According to the findings, when the PESAS posttest scores were compared, the inclusion style group's skills improvement was greater than that of the command style group and the control group (p > 0.05). When the VPST posttests were analyzed, the inclusion style group's finger passing forearm passing and underhand service skills scores were statistically higher than those of the command style group and the control group (p < 0.05). In summary, students' basic volleyball skills and physical education attitude improved more through the inclusion style than through the command style or the traditional teaching methods of the control group.

Kaynak

Physical Educator-Us

Cilt

76

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.18666/TPE-2019-V76-I1-8481
https://hdl.handle.net/20.500.12712/10477

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.