Publication:
İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Çevrimiçi Öğrencilerinin Motivasyonunun Öz-Belirleme Teorisi Açısından Çok Boyutlu İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen K-12 öğrencilerinin çevrimiçi İngilizce derslerindeki motivasyonlarını, algılanan öğretmen özerklik desteğini ve psikolojik ihtiyaç tatminini araştırmaktır. Ayrıca, bu değişkenler arasındaki ilişki öz-belirleme teorisi çerçevesinde araştırılır. Bu nicel çalışmadaki hipotez, çevrimiçi İngilizce derslerindeki özerkliği destekleyen ortamın öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye daha yüksek katılımına yol açarak daha fazla özerk motivasyon kazanmalarına yardımcı olan psikolojik ihtiyaç memnuniyetini artırmasıdır. Çalışma Aşık Veysel Ortaokulunda gerçekleştirilmiş olup, katılımcı öğrenciler 6. ve 7. sınıflardan seçilmiştir. Katılımcılar, birinci dönem sonuna kadar haftada üç saat çevrimiçi İngilizce dersi alan 64 kız ve 73 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sorularını yanıtlamak için üç anket uygulanmıştır: Dil Öğrenme Yönelimleri Ölçeği (LLOS), Öğrenme Ortamı Ölçeği (LCS) ve Etkinlik-Duygu Ölçeği (AFS). Anketler çevrimiçi anket formuna dönüştürülüp çevrimiçi İngilizce derslerinde uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen bulgular SPSS 64-bit Yazılımı ve AMOS Yazılımı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, motivasyon türlerinden olan tanımlanmış düzenlemenin çevrimiçi İngilizce derslerindeki etkin motivasyon yönelimi olduğunu göstermiştir. Ayrıca çevrimiçi İngilizce derslerindeki öğrenciler, öğretmenlerinin öğrenci özerkliğini desteklediklerini ve psikolojik ihtiyaçlarının karşılandığını düşünmektedirler. Bunun yanında, özerk motivasyona sahip öğrencilerin, kontrollü motivasyona sahip öğrencilere göre öğretmenlerini daha fazla özerklik destekleyici olarak algıladıkları, fakat öğrencilerin psikolojik ihtiyaç tatminlerine ilişkin algılarının sahip oldukları özerkliğe göre değişmediği bulunmuştur. Son olarak, bulgular, çevrimiçi İngilizce öğreniminde psikolojik ihtiyaç tatmininin öğretmenin özerklik destekleyici olması ile motivasyon yönelimi arasında aracı rolü oynadığını göstermiştir. Araştırma bulguları ışığında öğretmenlerin daha özerk olmalarına ve öğrencilerinin psikolojik ihtiyaçlarını daha fazla karşılamalarına yardımcı olacak bazı faydalı öğretim strateji ve önerileri ifade edilmiştir.
The purpose of the study is to investigate EFL K-12 students' motivation, perceived autonomy support, and need satisfaction in online English courses. Besides, the relationship among these variables is explored from the perspective of Self-determination theory. The hypothesis in this quantitative study is that the autonomy-supportive environment in online English courses increases students' psychological needs satisfaction which helps students gain a greater extent of autonomous or self-determined motivation that leads to higher engagement in online learning. The study was conducted in Aşık Veysel Secondary School, and participant students were chosen from 6th and 7th grades. The participants consisted of 64 female and 73 male students who took three-hour online English courses per week until the end of the first semester. Three questionnaires were applied to answer the research questions: Language Learning Orientations Scale (LLOS), Learning Climate scale (LCS), and Activity-Feeling Scale (AFS). Findings gathered from the questionnaires were analyzed through the SPSS 64-bit Software and AMOS. Research findings showed that identified regulation is the dominant motivational orientation in the online English courses. In addition, students in online English courses think their teacher is autonomy-supportive and their psychological needs are satisfied. Besides, it is found that EFL students with autonomous motivation perceive their teacher more autonomy supportive than those with controlled motivation while students' perception about their psychological need satisfaction does not change according to their self-determination. Lastly, the findings showed psychological needs satisfaction plays mediator role between teacher autonomy-support and motivational orientation in online English language learning. In the light of research findings, some beneficial teaching strategies and suggestions were expressed to help teachers to be more autonomy-supportive and satisfy the psychological needs of their students more.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

90

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By